کارآفرینان نسبت به دیگر حلال مشکلات متفاوت هستند. آن‌ها برای پیدا کردن راه‌حل‌های منحصر به فرد که زندگی‌ها و صنایع را متحول می‌کند، مهارت خوبی دارند. برندهایی مانند Uber و Airbnb از جمله مواردی هستند که نشان می دهند، تفکر کارآفرینی چگونه می تواند فعالیت‌های روزانه را تغییر دهد.

آنچه بسیاری از افراد هنگام ارزیابی این موفقیت‌ها و دیگر موفقیت‌های کارآفرینی آن را نادیده می‌گیرند این است که حل مشکلات پیچیده ممکن است در نگاه اول بسیار پیچیده به نظر برسند، در حالی که راه‌حل‌های واقعی نسبتا ساده هستند. کارآفرینان موفق با آموزش خود برای ارائه یک راه‌حل آسان برای مشکلاتی دیگران با آن روبرو هستند، مصمم به ایجاد تاثیر پایدار بر جهان هستند.

تمایل به سادگی

تمایل طبیعی ما یافتن راه‌حل‌های ساده برای مشکلاتمان است، با این حال، تعصبات شخصی و تاثیرات بیرونی ما می‌تواند باعث شود مشکلات ساده، سخت به نظر برسند. این تمایل به روش ساده‌تر انجام دادن کارها می‌تواند تاثیر قدرتمندی بر درک ما از اطلاعات، برند تجاری و موارد دیگر داشته باشد. یک مطالعه موردی ۲۰۱۲ توسط گوگل نشان داد که بازدیدکنندگان به طور مداوم، وب سایت‌های ساده را نسبت به سایت هایی با طراحی پیچیده‌تر ترجیح می دهند؛ حتی وب سایت‌هایی که متناسب با ” قالب صنعت” مورد انتظار هستند، دارای رتبه ی بالاتری می باشند. اما علت این تفاوت چیست؟ سایت‌های موفق اطلاعات را به شیوه‌ای مختصر ارائه داده و از تجربیات گذشته کاربران، برای جلب توجه به سادگی درکشان استفاده کردند.

بسیاری از کاربران استارتاپ ها با به چالش کشیدن نظرات چالش برانگیز و تمرکز روی واقعیتها، راه حلهای ساده ای پیدا می کنند. همانطور که نویسنده و کارآفرین نات الیاسون در یک پست وبلاگ توضیح می دهد، “استدلال اولیه یعنی زمانی که از فرضیات، قوانین، بدیهیات، حقایق اساسی، مدل‌های ذهنی و سایر اصول غیر قابل انکار برای ارائه راه ‌حل براساس استنتاج منطقی استفاده شود. این کار نیازمند نتیجه‌گیری از چیزی است که شما می‌دانید درست است، به جای تکیه به عقاید و فرضیات.”

به کارگیری این فرآیندِ تفکر به کارآفرینان در یافتن راه‌حل‌های مفید و کارا کمک می‌کنند. البته قدم بعدی این است که این ایده را عملی کنیم.

به ظاهر ساده؟

“فقط به این دلیل که نتیجه نهایی برای کاربر ساده است به این معنا نیست که شما نباید تلاش کنید تا آن را به درستی طراحی کنید”، بنیامین ابرل، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت Topo Solutions، در مصاحبه ای بیان کرد: “در مدیریت تأمین، ما آموختیم که جایگزینی نظارت دستی، بازرسی و تجزیه و تحلیل تأمین کنندگان اصلی و فرعی با یک راه حل دیجیتالی و مبتنی بر داده می تواند به شرکتها کمک کند تا هزینه ها را بین 30 تا 70 درصد کاهش دهند. به علاوه، این برنامه ها برای کاربر نهایی ساده است. بدیهی است، این باعث نمی شود برنامه نویسی و تست ساده تر شود، زیرا هنوز باید روی بک اند کار کرد.”

این احساسات به یک تصور غلط رایج تبدیل می‌شوند که بسیاری از کارآفرینان بالقوه را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. اجرای یک راه‌حل ساده لزوما آسان نخواهد بود. کارآفرینان موفق درک می‌کنند که آن‌ها هنوز باید برای اطمینان از اینکه محصول یا خدمات آن‌ها راه‌حل مطلوب را به مشتری تحویل دهد، هنوز هم باید ساعت­ها وقت بگذارند.

همه چیز در اجرا و پیاده سازی خلاصه می شود

در حالی که کار مورد نیاز برای ساخت یک راه‌حل جدید آسان است، نتیجه نهایی باید کشش لازمه را با خریداران مهیا سازد. روش انجام این کار کاهش پیچیدگی کارهاییست که کاربران در زندگی روزمره با آن مواجه است. برای مثال، توییتر در ابتدا از قابلیت استفاده از هشتگ، ریپلای کردن و یا تگ کردن بهره مند نبود؛ این ویژگی‌ها بعدها تنها به دلیل ترجیحات و فعالیت‌های کاربران اضافه‌شدند، سیستمی که کار با پلتفرم را ساده تر کرده و به آن کمک کرد تا به اهداف و وعده‌های اولیه خود برسد.

در هسته آن ها، بسیاری از موفق‌ترین کسب و کارها امروزه به دلیل ارائه یک راه حل قوی برای حل مساله به جایگاه خود رسیده‌اند. نتفلیکس به کاربران اجازه می‌دهد که به جای نیاز به خرید DVD، فیلم های مختلف را از طریق اینترنت تماشا کنند. شرکت آمازون به جای فروش محصولات در فروشگاه، محصولات خود را روی رایانه شما ارائه می دهد. این راه‌حل‌ها ساده هستند، اما آنچه به موفقیت این شرکت‌ها نسبت به رقبا شکست‌خورده آن ها کمک کرده‌است، توانایی این شرکت ها برای ارایه مداوم یک تجربه کاربری با کیفیت است. در نهایت، این چیزی است که باعث می‌شود یک “راه‌حل” واقعا ساده باشد.

یک راه‌حل ساده ممکن است همیشه برای توسعه و ارائه به مشتریان آسان نباشد. یک نرم‌افزار حل مساله ممکن است به ساعت‌های طولانی برنامه‌نویسی، عیب‌یابی و آزمایش قبل از آماده شدن برای پرتاب نیاز داشته باشد. اما با ایجاد یک محصول یا خدمات نهایی که برای مشتریان آسان است، می‌توانید یک راه‌حل با تاثیر طولانی‌مدت فراهم کنید.

 

منبع: www.entrepreneur.com

ترجمه از: داود سعیدپور / سایت علمی فرهنگی آدنیا

“کاری از انجمن کسب و کار گروه علمی فرهنگی آدنیا”